Szyldy reklamowe

Proces budowania wizerunku marki jest złożony i zakłada aktywność na wielu polach. Szczególnie w Warszawie czy innych dużych miastach, gdzie już istnieje duża konkurencja. Jedynie odpowiednio skorelowane techniki przynoszą zamierzony efekt. Podstawowym działaniem marketingowym jest wizualna identyfikacja firmy, zaznaczenie jej obecności w otoczeniu oraz wysłanie bodźca perswazyjnego, który buduje pozytywne emocje już za pierwszym kontaktem z firmą. Jak to osiągnąć? Służą temu nowoczesne, profesjonalnie zaprojektowane szyldy reklamowe.

Co to jest szyld reklamowy?

Najprościej rzecz ujmując, szyld reklamowy to specjalnie zaprojektowana tablica reklamowa, która odznacza się wysoką dbałością o estetykę i oddziaływanie mające na celu zwracanie uwagi przechodnia. Jest to jeden z najpopularniejszych nośników reklamy zewnętrznej, której zadaniem jest sygnalizowanie obecności danego punktu w otoczeniu, wyróżnieniu go i rozpoczęciu procesu budowania identyfikacji.

szyldy reklamowe warszawa

To, co wyróżnia szyld reklamowy, to fakt, że jest on montowany w bezpośrednim otoczeniu siedziby firmy. Zazwyczaj, bywa on montowany nad wejściem do budynku. Szyld reklamowy to technika marketingowa, która ma za zadanie spełnić trzy funkcje.

Pierwsza ma charakter informacyjny. Zgodnie z nią, szyld wysyła informację do przechodnia o istnieniu danej firmy w danym miejscu, np przy konkretnej ulicy w Warszawie. Jednocześnie, wyróżnia ją z tłumu, zwraca uwagę i przykuwa zainteresowanie.

Druga funkcja ma wymiar estetyczny. Jej zadaniem jest wysyłanie pozytywnego bodźca do świadomości potencjalnego odbiorcy, za sprawą eleganckiego, sprytnego lub chwytliwego pomysłu/nadruku, który umieszcza się na froncie szyldu. Rozpoczyna to budowanie pozytywnego wizerunku i pomaga identyfikować firmę z daną potrzebą.

Trzecia funkcja wynika z dwóch poprzednich, ma ona zadanie perswazyjne, a zatem przekonujące odbiorcę, że warto zajść do danej firmy i skorzystać z jej usług. Inaczej mówiąc, ostatnią i zarazem najważniejszą funkcją szyldu reklamowego jest generowanie dużego ruchu klientów. Szyld powinien zawierać nazwę firmy, a warto jest także dodatkowo nanieść chwytliwą grafiką.

[wp_ad_camp_1]

Z jakich materiałów produkuje się szyldy?

Wybór materiału do produkcji szyldu reklamowego może mieć olbrzymie znaczenie. W grę wchodzą jedynie tworzywa, które wykazują odporność na działanie szkodliwych czynników atmosferycznych, a także są wytrzymałe na uszkodzenia mechaniczne.

Istnieją pewne uniwersalne, stosowane powszechnie materiały, ale można skorzystać także z oryginalnej koncepcji, która uczyni unikatową reklamę zewnętrzną outdoor.

Wśród najczęściej wybieranych tworzyw należy wymienić:

Wśród bardziej elitarnych materiałów pojawia się drewno, które zawsze wygląda elegancko i kojarzy się pozytywnie. W ramach specjalnych zamówień można wykonać szyld nawet na szkle.

Zastosowanie szyldów

Szyldy firmowe przede wszystkim wskazują miejsce, w którym znajduje się firma. Ich zastosowanie ma charakter nieco ograniczony. Chodzi o to, że umieszcza się je w pobliżu firmy, a najczęściej na ścianie jej budynku.

Raczej nie znajdziemy szyldu w dużej odległości od lokalizacji promowanego punktu. Jednak co ważne, drugą ich cechą jest uniwersalność. Mamy tu na myśli fakt, że stosuje się je dokładnie w każdej branży.

W tym aspekcie, szyldy reklamowe nie posiadają żadnych ograniczeń. Trzeba jednak zastosować się do przepisów i prawa budowlanego, gdzie także służymy pomocą jako doświadczony producent szyldów.

szyld reklamowy

Zalety i wady szyldu reklamowego

Zalety szyldów można wymieniać godzinami. Skupmy się jednak na najważniejszych punktach i podejdźmy do tematu skrótowo. Jest to przede wszystkim tania i prosta technika wskazania lokacji firmy, wyróżnienia jej z tłumu, zasygnalizowanie jej obecności, zwrócenia uwagi potencjalnego klienta, wzbudzenia w nim pozytywnych emocji.

szyld reklamowy przykładowa realizacjaSzyld wyróżnia daną firmę spośród konkurencji. Stosowane materiały do produkcji tego nośnika treści marketingowej są wytrzymałe i odporne na działanie czynników atmosferycznych. Dzięki temu, są one długowieczne i nie wymagają żadnych prac konserwacyjnych. Oczywiście, nie wolno zapominać o ich czyszczeniu od czasu, do czasu, szczególnie jeżeli są zamontowane w pobliżu ruchliwej drogi.

Chodzi o możliwe osadzanie się pyłu i kurzu. Szyldy reklamowe jako nośnik reklamy zewnętrznej docierają ze swoim przekazem do szerokiego, masowego wręcz grona odbiorców, którzy należą do każdego typu grupy docelowej.

Jeżeli chodzi o wady szyldów, można wymienić jedynie fakt ingerencji w otoczenie, np. w strukturę budynku. Jeżeli w grę wchodzi obiekt zabytkowy, musimy liczyć się z faktem konieczności uzyskania pozwolenia od właściwego konserwatora. Trzeba liczyć się również z tym, że nie zawsze będzie to możliwe. I właściwie jest to jedyna wada. Poza nią, szyldy reklamowe są tanie i bardzo skuteczne na kilku polach aktywności.

Rodzaje szyldów reklamowych

Mówiąc o rodzajach szyldów reklamowych należy uwzględnić trzy podziały.

Pierwszy dotyczy kształtu i formy.

Wyróżniamy tu szyldy płaskie, które montuje się na ścianie budynku. Mają one zazwyczaj kształt prostokąta, rzadziej kwadratu. Drugi rodzaj to szyldy wypukłe, które mają charakter przestrzenny. Również montuje się je na ścianie, jednak nie w sposób przyległy do niej całym formatem. Przestrzenne szyldy wystają poza obrys ściany, a przylegają do niej tylko jedną częścią.

Drugi podział uwzględnia sposób montażu. Wyróżniamy tutaj szyldy wiszące, które montuje się na ścianie oraz szyldy wolnostojące, które instaluje się na specjalnych konstrukcjach, zazwyczaj w postaci szkieletów z metalowych rurek.

Trzecie rozróżnienie dotyczy typu szyldu. Należy tu wspomnieć o standardowych drukowanych produktach oraz świetlnych, wykorzystujących technologię led.

[wp_ad_camp_1]

Szyldy z plexi

Pleksi jest elastyczne, co wpływa na wysoką odporność mechaniczną. Jest to także materiał, który bardzo dobrze znosi zmienność warunków atmosferycznych. Szyldy z pleksi dobrze tolerują działanie wody oraz zimna, a także wysokich temperatur. Mają one charakter naturalnej przezroczystości, co powoduje, że wręcz idealnie przepuszczają światło.

Cecha ta decyduje o tym, że jest to najlepszy wybór w przypadku wykonywania szyldu świetlnego. Nie zachodzi bowiem potrzeba wykonywania wycinek we froncie. Światło emitowane przez diody led w bardzo dobrym stopniu przenika przez przezroczystą warstwę pleksi i stwarza wysokiej jakości efekt dla oka. W parze z pleksi idealnie sprawdza się także druk UV, który pozwala na uzyskanie pełni kolorów o żywym, intensywnym charakterze.

Szyldy sklepowe

Szyldy reklamowe to wręcz konieczna wizytówka każdego sklepu. Sprawiają one, że punkt handlowy staje się widoczny z daleka, a bodziec reklamowy dociera do świadomości odbiorcy. To, jaki szyld wybrać w przypadku sklepu, w dużej mierze zależy od tego, jaki ma on charakter, od jego wielkości oraz rodzaju oferowanego asortymentu.

W przypadku mniejszych, specjalistycznych sklepów, jak np. księgarnia, lepiej sprawdzi się bardziej delikatny i mniej masowy w swoim charakterze. Można tu postawić na szyld drewniany lub wykonany na szkle. Chodzi o to, by uniknąć wrażenia pospolitości. Sklepy ogólnospożywcze lub wielobranżowe bardzo dobrze idą w parze z świecącymi szyldami, które widoczne są z daleka. W przypadku niektórych punktów handlowych, jak sklepy monopolowe czy sexshopy, można postawić na szyldy sklepowe migające.

Szyldy podświetlane LED

Szyldy podświetlane led należą do najbardziej rzucających się w oczy. Bazują one na diodach ledowych, które mogą świecić w dowolnym kolorze. Uzyskiwane barwy są żywe i szybko zwracają uwagę przechodnia. Ledowe szyldy można stosować z każdym rodzajem materiału, jednak najlepiej współgrają z przezroczystą pleksi, która przepuszcza światło.

Dzięki temu, nie trzeba we froncie wycinać żadnych otworów. W przypadku innych tworzyw, należy we froncie wyciąć specjalne wzory, na wzór przygotowywania szablonów, a światło wydobywa się z niższej warstwy i świeci przez te otwory.

Zobacz także szyldy świetlne.

Szyldy grawerowane

Szyldy grawerowane laserem to produkty elitarne, o bardzo wysokim poziomie elegancji. Zdecydowanie nie pasują one do każdej branży. Idealnie sprawdzają się w przypadku punktów świadczących specjalistyczne usługi, wymagające odpowiednich kwalifikacji i kompetencji.

Bardzo często stosuje się je w przypadku gabinetów lekarskich, kancelarii prawniczych, biur tłumaczy przysięgłych czy w przypadku nowoczesnych firm np. świadczących usługi z obszaru IT. Grawerowane szyldy można wykonać na plexi i materiałach stalowych oraz aluminium, ale także na drewnie.

Szyldy drewniane

Drewno od zawsze pozytywnie kojarzy się w naszej świadomości. Decydując się na taki szyld, otrzymujemy na starcie już większą siłę perswazyjną oraz dekoracyjną. Drewno budzi poczucie prestiżu oraz wyjątkowości. Jest idealnym sposobem wyróżnienia firmy, której zależy na oryginalnej wizytówce.

Drewniany szyld bez żadnych problemów może służyć we wnętrzu obiektu. Istnieje także możliwość stosowania takich nośników na zewnątrz. Wymaga to jednak impregnacji i przeprowadzania prac konserwacyjnych. Pamiętajmy bowiem, że woda niszczy drewno.

Od czego zależy cena szyldów reklamowych?

Cena to składowa wielu zmiennych. Koszty uzależnione są zarówno od rozmiaru szyldu, materiału z jakiego ma być wykonany, jego rodzaju, jak i stopnia trudności grafiki, jaką mamy wykonać lub zaprojektować.

Znaczenie ma też fakt, czy agencja reklamowa sama ma przygotować projekt, stworzyć logo, czy jedynie wykonać pomysł według ścisłych wytycznych klienta. Trudność pracy oraz czas, jaki należy jej poświęcić to główne składniki tworzące wysokość ostatecznej ceny przygotowania szyldu.

szyldy reklamowe , tablice z logo

Najtańsze szyldy zamówisz u producenta

Formą optymalizacji kosztów jest zamawianie wykonania szyldu bezpośrednio u producenta. Omijamy wtedy instytucję pośrednika, który narzuca swoją marżę. Dzięki takiemu posunięciu, zauważymy znaczne oszczędności w naszym budżecie.

[wp_ad_camp_1]

Kompleksowa realizacja szyldów z AnyShape

Firma AnyShape zajmuje się kompleksowym przygotowywanie, wykonywaniem i montażem szyldów reklamowych dla klientów z Warszawy i okolic województwa mazowieckiego.

Doradzimy, jaki typ szyldu będzie najlepiej pasował do Państwa firmy, na jaki materiał się zdecydować oraz jak przygotować szatę graficzną, która będzie odpowiadała działalności firmy i trafiała do potencjalnego klienta. Po stworzeniu projektu, zajmiemy się realizacją, zarówno wyprodukowaniem szyldu, jak i jego montażem.

5/5 - (5 votes)

Realizacje

Lat na rynku reklamy outdoorowej w Polsce

Ukończonych projektów reklamowych

Zadowolonych klientów i partnerów

Pomysłów na nowe kształty reklam

Nasi klienci