Identyfikacja wizualna firmy

Anonimowość nie służy promocji marki czy firmy, podobnie jak nieprofesjonalny wizerunek. Właśnie dlatego należy zadbać o spójną identyfikację wizualną, która przyciągnie klientów, a zarazem wzbudzi pozytywne emocje.

Identyfikacja wizualna firmy – co to jest?

Identyfikacja wizualna marki czy firmy stanowi podstawowe narzędzie kreujące wizerunek niepowtarzalny, a zarazem skuteczny w odbiorze. Obejmuje wszelkiego typu symbole wykorzystywane w budowaniu rozpoznawalności firmy lub marki, a także tworzeniu dobrych relacji z klientami.

To kluczowy element strategii promocyjnej, bez którego trudno byłoby nie tylko wzbudzać pozytywne skojarzenia, ale nawet zaistnieć w świadomości odbiorców. Odpowiednia identyfikacja wizualna w firmie powinna zatem prowadzić do efektywnej komunikacji z otoczeniem, wyróżnić markę oraz zwiększyć jej rozpoznawalność na rynku.

identyfikacja wizualna firmy

Kolory w identyfikacji wizualnej firmy

Kolory okazują się niezwykle istotne w kontekście wyróżnienia marki oraz określenia jej charakteru. Znaczenie ma to, jakie barwy zostają zastosowane w logo, ponieważ pojawiają się one praktycznie we wszystkich aspektach działalności – wnętrzach, papeterii, tablicach informacyjnych czy nawet stroju pracowników. Ważne zatem, aby kolory nie tylko dobrze dobrać do charakteru i specyfiki działalności, ale także ograniczyć ich ilość do 2, maksymalnie 3. Dowodem na to, jak ważną rolę w wyróżnieniu firmy odgrywają kolory jest przykład Milki kojarzonej z fioletem.

Reklama wizualna podstawą sukcesu każdej marki

Tożsamość wizualna marki stanowi podstawę tworzenia spójności wszelkich działań reklamowych i marketingowych, w tym informacji wizualnej obejmującej szyldy reklamowe czy tablice informacyjne. To już ma charakter działań typowych dla reklamy wizualnej, która zakłada wykorzystanie obrazu do promocji marki, firmy lub produktu. Warto zatem uwzględniać elementy identyfikacji wizualnej, które angażują zmysł wzroku, podczas tworzenia kampanii reklamowych kształtujących wizerunek.

[wp_ad_camp_1]

Przykłady identyfikacji wizualnej firmy

Główne elementy identyfikacji wizualnej firmy to nazwa firmy i profesjonalne logo. Nazwa powinna być jasna w odbiorze, w jakiś sposób nawiązywać do działalności i przede wszystkim dobrze wyróżniać firmę lub markę na tle konkurencji. Z kolei logo należy ścisłe powiązać z nazwą, ale jednocześnie musi przyciągać wzrok i być czytelne. Kolejne ważne składniki to wspomniane wcześniej kolory, a także typografie firmowe (czyli odpowiedni wybór fontów stosowany konsekwentnie we wszelkich materiałach promocyjnych i reklamowych).

Spójna identyfikacja wizualna firmy obejmuje ponadto:

  • Druki firmowe – koperty, papier firmowy, teczki ofertowe, wizytówki
  • Mniejsze elementy – pieczątki formowe, identyfikatory i plakietki dla pracowników oraz materiały drukowane, jak ulotki, plakaty. To również elementy reklamy wizualnej, jak szyldy i tablice reklamowe, banery czy billboardy, a nawet oklejanie samochodów czy ubiór pracowników.

Ile kosztuje zbudowanie tożsamości wizualnej marki?

Tożsamość wizualna marki to proces obejmujący tak naprawdę kilka elementów i ostateczna cena wynika ze stopnia skomplikowania problemów, które należy rozwiązać. Wiadomo, że inaczej przedstawia się wycena pracy kreującej wizerunek od podstaw, a inaczej skupienie się na rebrandingu.

Rozwiązań z reguły jest więcej niż jedno, a zadaniem dobrej agencji jest wybór tego najlepszego pod kątem skuteczności. Profesjonalna identyfikacja firmy nie ma na celu zaspokojenie potrzeb estetycznych właściciela firmy, więc trzeba spojrzeć szerzej i przede wszystkim skupić się na odbiorcach. W końcu elementy tożsamości wizualnej marki są tym, z czym klienci stykają się w pierwszej kolejności, a pierwsze wrażenie wywiera się tylko raz.

Największe marki wydają kilka milionów złotych na sam projekt logo, a cena pełnej identyfikacji wizualnej osiąga nawet kilkadziesiąt milionów złotych. Oczywiście w przypadku małej czy średniej firmy te kwoty są zdecydowanie niższe, ale to tylko pokazuje, jak ważne jest stworzenie skutecznej identyfikacji i jaka jest skala zadania.

[wp_ad_camp_1]

Na pewno nie warto na tym aspekcie oszczędzać i korzystać z gotowych szablonów, ponieważ stworzony w ten sposób znak będzie pasować do wszystkiego, a tym samym jednocześnie do niczego. Innymi słowy – nie wyróżni Twojej firmy. Chcesz mieć świetny wizerunek? To zachęcamy do kontaktu z agencją reklamową, gdyż cena identyfikacji wizualnej firmy jest zawsze ustalana indywidualnie i żaden doświadczony grafik gwarantujący dobre efekty nie ma stałego cennika. Musi wpierw poznać klienta oraz cały kontekst biznesowy.

5/5 - (2 votes)

Realizacje

Lat na rynku reklamy outdoorowej w Polsce

Ukończonych projektów reklamowych

Zadowolonych klientów i partnerów

Pomysłów na nowe kształty reklam

Nasi klienci