Handel wymaga ciągłego zabiegania o klienta, a tego dokonuje się przede wszystkim przez skuteczne, ale i atrakcyjne w swojej formie przyciąganie jego uwagi. Jedynie dobrze wyróżniony sklep, może zachęcić potencjalnego klienta do wejścia do niego oraz dokonania zakupów. Służą temu odpowiednio zaprojektowane witryny. Właściciele sklepów posługują się nimi na co dzień. Zdarzają się jednak okresy w ciągu roku, które określane są mianem „sezonu”, kiedy ten nośnik treści marketingowej staje się szczególnie istotny. Takie są przede wszystkim świąteczne witryny sklepowe. Jak je wykonać?
Święta – czas wyjątkowy dla duszy i zarobienia pieniędzy
Święta Bożego Narodzenia czy Wielkiej Nocy to oczywiście okres przeżyć duchowych. Nie da się jednak ukryć, że od dawna, mają one charakter również i komercyjny. Święta to czas wyjątkowy, a zatem chcemy je obchodzić w magicznej aurze. Stąd tak duży wzrost popularności różnego rodzaju ozdób, dekoracji, kolorowych światełek, łańcuchów, czy prezentów dla najbliższych.
Także witryny sklepowe na walentynki czy inne szczególne okazje mają stać się dźwignią, generującą nowych klientów. Bowiem okazja na szybkie pomnożenie dochodów jest niepowtarzalna i zdarza się tylko jeden raz do roku.
To z tego powodu w tym okresie ogarnia nas szał zakupów. Żeby jednak sklep mógł zarobić, musi skutecznie ściągnąć w swoje progi potencjalnego klienta. Pomagają temu właśnie świąteczne witryny sklepowe, których zadaniem jest wywołanie w adresacie treści marketingowej tego wyjątkowego świątecznego klimatu i zachęcenie do wejścia do środka i zakupienia pięknych prezentów czy ozdób.
Żeby witryna mogła jednak spełnić swoje zadanie, musi być odpowiednio zaprojektowana oraz wykonana. Sprostać temu mogą jedynie profesjonaliści z zakresu marketingu, promowania wizerunku i nastrojowych działań perswazyjnych. Pamiętajmy, że w tym okresie, każdy sklep zdobi swoje witryny w motywy świąteczne. Żeby zatem skutecznie się wyróżnić z tłumu, należy stworzyć witrynę oryginalną, która będzie zachwycała unikatowością, estetyką i elegancją, nie zaś będzie kolejną taką samą wystawą z „Mikołajem”.
[wp_ad_camp_1]
Oryginalny projekt
Jednym z celów reklamy zewnętrznej jest oczywiście funkcja informacyjna. Witryna sklepowa ma informować o specjalnych produktach przygotowanych na okres świątecznej gorączki oraz ewentualnych promocjach. Jednak na tym nie kończy się jej rola. O ile, zbudowanie wystawy informacyjnej nie należy do zadań szczególnie trudnych, to stworzenie witryny silnie perswazyjnej, a zatem skłaniającej do zakupów (druga funkcja reklamy zewnętrznej), to wyzwanie dla najlepszych znawców sztuki marketingu.
Nasza agencja reklamowa AnyShape z Warszawy specjalizuje się w skutecznym łączeniu funkcji informacyjnej z perswazyjną, na delikatnym graniu przyciągającą siłą wyprzedaży i oferty specjalnej, z emocjonalną aurą, która tworzy wyjątkowy nastrój, klimat, który już sam z siebie zachęca do dokonania zakupów.
Wreszcie oryginalny projekt świątecznej witryny sklepowej to także funkcja dekoracyjna. I tu, ważne jest żeby wystawa nabrała oryginalnego, niepowtarzalnego wyglądu, który nie będzie jedynie powielaniem tego samego schematu, jaki stosują pozostałe sklepy konkurencyjne. Cała sztuka tkwi w wyróżnieniu się.
Nasi specjaliści podchodzą do sprawy indywidualnie. Opracowując oryginalny projekt, biorą pod uwagę zarówno specyfikę branży, działalność sklepu, jego wyjątkowość, jak i charakter potencjalnego klienta, jego gusta, poziom emocjonalności. Dzięki temu, nasze świąteczne witryny sklepowe nabierają wyjątkowego i unikatowego klimatu, który z daleka zachęca do wejścia do obiektu.