Litery przestrzenne 3D
Stanowią jedną z bardziej charakterystycznych form reklamy zewnętrznej. Ich największą zaletą jest rozmiar oraz artystyczny design, które sprawiają, że w sposób bardzo dobitny wyróżniają się z tłumu. Właśnie dlatego nowoczesne firmy, tak często na nie stawiają. Litery przestrzenne 3D, bo to o nich mowa, sprawiają, że firma do której odnoszą odbiorcę jest dostrzegalna, a jednocześnie dzięki specyficznej formie i elegancji, budują pozytywny wizerunek w świadomości klienta. AnyShape wykonuje różnego rodzaju litery przestrzenne w Warszawie. Różnego rodzaju, bo mogą one mieć naprawdę rozmaity charakter.
Czym są trójwymiarowe litery przestrzenne 3D?
Litery przestrzenne – to nic innego, jak specjalnie zaprojektowane napisy na ścianę 3D. Jest to jedna z nowoczesnych technik marketingowych, którą należy zaliczyć do tzw. reklamy zewnętrznej. Występują one zatem w miejscu publicznym, poza domem potencjalnego odbiorcy.
A dokładnie, litery reklamowe na budynek to nośnik treści marketingowej, który przeznaczony jest do zastosowania w obrębie obiektu należącego do promowanej marki. Charakter treści marketingowej jest tu bowiem ograniczony.
Litery przestrzenne 3D nie są wykorzystywane jako np. informacja o promocji.
Stanowią one element dekoracyjny, są swego rodzaju wizytówką firmy. Ich zadaniem jest informowanie o położeniu danego przedsiębiorstwa, a jednocześnie wyróżnieniu go z otoczenia, sprawieniu, że będzie ono bardziej widoczne w oczach potencjalnego klienta.
Przykładowa realizacja dla Celon Pharma – zobacz galerię zdjęć producenta liter trójwymiarowych 3D AnyShape.
[wp_ad_camp_1]
Litery przestrzenne to zarówno napisy, jak i elementy graficzne.
To, co wyróżnia ten nośnik reklamy zewnętrznej, to fakt, że mają one charakter przestrzenny, trójwymiarowy. Są zatem wypukłe, wystają poza elewację budynku. Nie są to zatem treści pisane, a pojedyncze litery stanowiące całe napisy, które istnieją w przestrzeni.
Mówiąc jeszcze bardziej dobitnie, są to figury o trójwymiarowym projekcie. Co ważne, ich wymiary, kształty oraz materiał, z którego mogą być wykonane, mają nieograniczony charakter.
W praktyce oznacza to, że mają one indywidualny design i wykonanie, dopasowane do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa, a także mogą być sformatowane pod kątem tzw. grupy docelowej odbiorców, co znacznie zwiększa skuteczność tego nośnika reklamowego.
Litery 3D skuteczną formą reklamy zewnętrznej
Napisy 3D o charakterze ściennym stanowią bardzo skuteczny nośnik treści reklamowej. Z czego wynika efektywność tego nośnika treści marketingowej?
Aspektów wpływających na skuteczność liter przestrzennych jest wiele i mają one rozmaity charakter.
Pierwsza to rozmiar. Nie istnieją tu żadne wymogi, normy, czy ograniczenia. Wszystko zależy od woli klienta i charakteru firmy. Panuje jednak zasada praktyczna, zgodnie, z którą im większe litery, tym bardziej czytelny nośnik. Jest to szczególnie ważna cecha w przypadku rozbudowanego otoczenia. W takiej sytuacji, litery reklamowe na budynek wyróżniają obiekt z tłumu, sprawiają, że dana firma staje się widoczna, przebija się przez gąszcz konkurencji.
Przestrzenne napisy mają elegancką formę. Odznaczają się prestiżem, co wywołuje pozytywne emocje wśród odbiorców. Chodzi tu przede wszystkim o budowanie poczucia profesjonalizmu. Litery przestrzenne, jeżeli są odpowiednio zaprojektowane, mogą także pełnić funkcję perswazyjną. Specjalistyczne połączenie kształtów i barw potrafi zachęcić do skorzystania z usługi.
Przede wszystkim jednak, napisy 3D zwracają uwagę przechodniów, powodując, że dana marka zaczyna funkcjonować w świadomości masowego odbiorcy.
Jak powstają reklamowe litery 3D?
Sama technika wykonania zależy od rodzaju materiału, z którego tworzone są figury. Podczas ich projektowania, wykorzystywane są nowoczesne techniki, które zapewniają estetyczną formę, wytrzymałość i odporność na działanie czynników atmosferycznych.
Najważniejsze przy wykonywaniu liter przestrzennych jest indywidualne podejście. Dotyczy to zarówno decyzji dotyczącej rozmiaru, jak i materiału oraz kształtów i elementów graficznych. Chodzi o to, by każdy element był odpowiednio dopasowany do profilu firmy, jej potencjalnych klientów, a także otoczenia.
Projekt liter musi przede wszystkim wyróżniać daną markę. Ich kształt, kolorystyka i rodzaj muszą zatem uwzględniać elementy graficzne występujące w pobliżu, tak, by stanowiły oryginalny wzór i nie powielały istniejących już obiektów.
Świetlne litery przestrzenne – jeszcze lepsza reklama
Istnym hitem są świetlne litery przestrzenne. To wspaniała forma na zwiększenie siły wyróżnienia reklamy, a także wzmocnienie nowoczesnego designu. Litery świecące w 3D znacznie bardziej rzucają się w oczy i są widoczne z dalszej odległości.
Świetlna reklama to najbardziej nowoczesny nośnik marketingowy. Zwiększa ona siłę perswazji dzięki ekskluzywnemu charakterowi, znacznie bardziej wpływa także na kreowanie pozytywnego wizerunku.
Zastosowanie liter 3D
Zastosowanie liter przestrzennych 3D ma nieco ograniczony charakter. Jest to reklama, która nie nadaje się do eksponowania w każdym, dowolnym miejscu. Ma ona bardziej skonkretyzowany charakter.
Jest przede wszystkim skorelowana z wizerunkiem firmy, dlatego jej głównym zastosowaniem jest pełnienie roli jej wizytówki. Napisy przestrzenne najczęściej umieszczane są przed wejściem do budynku przedsiębiorstwa, na ścianie. Mówimy wtedy o reklamie zewnętrznej.
Ich zadaniem jest witanie klienta, informowanie o obecności firmy w otoczeniu, zwracanie na nią uwagi, budowanie pozytywnych skojarzeń i dekorowanie otoczenia firmowego.
Innym zastosowaniem może być wykonanie napisów przestrzennych wewnątrz budynku, np. w recepcji.
Coraz częściej, stosuje się także tego typu nośnik marketingowy na samochodach. Zyskuje on wtedy charakter mobilny. Przestrzenne litery dekoracyjne to nie tylko forma reklamy.
Mogą występować także jako upiększenie otoczenia podczas imprez okolicznościowych czy koncertów.
[wp_ad_camp_1]
Rodzaje liter 3D
Najbardziej popularne rodzaje liter 3D to napisy i logotypy firmy.
Zobacz logotyp firmy wewnątrz budynków wykonany z pleksy przez producenta AnyShape z Warszawy.
Mogą to być zatem całe wyrazy, ale także pewne elementy graficzne.
Najlepsze rezultaty osiągają litery, które łączą w sobie zarówno napisy firmowe, jak i logo. Popularne na rynku są także litery 3D podświetlane.
To współgranie kilku rodzajów bodźców, zarówno informacyjnych, jak i graficznych.
Jakich materiałów używa się do produkcji liter 3D?
Litery przestrzenne mogą być wykonane z rożnych materiałów. Ich dobór powinien jednak uwzględniać pewne czynniki, jak np. miejsce montażu, panujące warunki czy otoczenie.
Litery 3D drewniane to wyjątkowy rodzaj eleganckiej reklamy. Drewno stanowi dla ludzi olbrzymią wartość od najstarszych czasów dziejowych. Dawało schronienie, pozwalało się ogrzać i podgrzać strawę. Z tego powodu, w podświadomości kojarzy nam się dobrze i wywołuje pozytywne uczucia. Reklama 3D z drewna to zatem świetny sposób budowania wizerunku.
Pamiętajmy jednak, że litery drewniane montowane na zewnątrz, należy zaimpregnować. Niezabezpieczone drewno nie toleruje wody.
Ilość materiałów, jakie mogą posłużyć do tworzenia napisów jest tak różna, że na rynku spotkamy także litery 3D ze styropianu, z chromu, czy nawet z kartonu.
Najbardziej popularne są jednak cztery rodzaje materiałów:
- plexi
- pcv
- aluminium
- styrodur.
Mają one rozmaity stopień odporności działania na czynniki atmosferyczne i wytrzymałości. Reklama z pcv nie powinna być montowana na zewnątrz, lepiej sprawdzi się w środku obiektu.
Dlaczego? Upały i silne słońce może odkształcać plastik.
Najbardziej uniwersalne są litery przestrzenne wyprodukowane z aluminium. Jest bardzo wytrzymałe i odporne zarówno na uszkodzenia mechaniczne, jak i działanie czynników atmosferycznych.
Dodatkowo, to świetny materiał do wykorzystania w napisach świetlnych.
Najbardziej popularnym materiałem w ostatnich latach jest styrodur. To bardzo lekki surowiec, który zachwyca niską ceną. Może być stosowany zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Napisy styrodurowe łatwo się montuje. Wystarczy użyć specjalnego kleju. Można z nich wyciąć także dowolny kształt, a także wykorzystać każdy kolor.
Najtańsze litery 3D zamówisz u producenta
Jeżeli interesują cię litery przestrzenne, to cennik na pewno będzie odgrywał dużą rolę przy wyborze. Wiele osób zastanawia się czy mogą samodzielnie wykonać litery przestrzenne. Zdecydowanie, nie jest to najbardziej optymalna forma uzyskania nośnika reklamowego.
Stworzenie napisów 3D wymaga olbrzymiej precyzji, dostęp do profesjonalnych narzędzi, umiejętności technicznych, zmysłu artystycznego, znajomości trendów marketingowych i orientacji przestrzennej.
Pamiętajmy, że litery przestrzenne to nie tylko reklama, ale także wizytówka, która wita twoich klientów. W takiej sytuacji nie może być mowy o prowizorce i błędach. Postaw zatem na profesjonalistów.
Zdecydowanie, bardziej korzystnie jest zamówić wykonanie liter przestrzennych bezpośrednio u producenta, niż u dystrybutora. To po pierwsze możliwość wynegocjowania lepszej ceny, ale przede wszystkim jest to szansa na uzyskanie oryginalnego projektu, który będzie dostosowany do twojej firmy.
Pamiętajmy, że sprzedawcy/dystrybutorzy to swego rodzaju pośrednicy, zatem musimy liczyć się z faktem, że nakładają swoją marżę, co wpływa na zawyżenie kosztów.
[wp_ad_camp_1]
Od 2005 roku pomagamy w doborze reklamy przestrzennej
Firma AnyShape zajmuje się produkcją i montażem liter przestrzennych od roku 2005. Misją firmy jest nie tylko wykonywanie najwyższej jakości produkty reklamowe i dekoracyjne, ale przede wszystkim kreowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Pomagamy zaistnieć w świadomości odbiorców, dotrzeć do nich, wyróżnić daną markę i wywołać pozytywne emocje związane z nią. Wszystkie swoje projekty przeprowadzamy po konsultacjach z klientem. Proponujemy pewien pomysł i wspólnie go docieramy, tak, by w możliwie najlepszy sposób, mógł on oddziaływać na grupę odbiorców.
Pomagamy dobrać rodzaj reklamy, jej kształt, rozmiar, materiał, umiejscowienie, a także podpowiadamy, jakie dodatkowe nośniki reklamy warto będzie wykorzystać, by maksymalnie zwiększyć siłę perswazji.
Wykonujemy produkty najwyższej jakości, z zachowaniem dużej staranności i dbałości o szczegóły. Wszystkie nasze reklamy są estetyczne i eleganckie, a także mają charakter oryginalny, niepowtarzalny.
Producent liter przestrzennych 3D – AnyShape
Adres: ul. Rolnicza 338A 05-092 Dziekanów Polski, Łomianki, Warszawa
NIP: 5272040855
REGON: 016085308
telefon: +48 696 777 222
email: biuro@anyshape.pl
Data rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej 2005-11-15
Realizacje
Lat na rynku reklamy outdoorowej w Polsce
Ukończonych projektów reklamowych
Zadowolonych klientów i partnerów
Pomysłów na nowe kształty reklam
Nasi klienci