Standy reklamowe, stojaki i potykacze

Reklama to złożony proces, który składa się z wielu etapów. Jednak nawet najlepiej przemyślana kampania marketingowa potrzebuje wsparcia innymi bodźcami, których zadaniem jest zwracanie uwagi potencjalnego klienta oraz promowanie danego produktu, często także i usługi. Standy reklamowe to idealny dodatek do kampanii reklamowej, który spełnia właśnie takie zadanie. Ich prymarną rolą jest wyróżnianie poszczególnych produktów, wyodrębnianie ich z tłumu i przykuwanie uwagi odbiorcy. Sprawdźmy, czym dokładnie są, jakie są ich rodzaje oraz zastosowanie.

Standy reklamowe – co to jest?

Na początku warto zastanowić się czym w ogóle są standy reklamowe jako nośniki treści marketingowej. Najogólniej rzecz ujmując, standy reklamowe to nic innego jak stojaki reklamowe, które służą do wyróżnienia pewnych produktów oraz ułatwienia zwrócenia na nie uwagi potencjalnego klienta.

stojak reklamowyStandy to nośniki treści marketingowej, które stanowią rodzaj narzędzia promocji. Choć są częścią tzw. reklamy zewnętrznej, a zatem treści o charakterze marketingowym, która wysyłana jest do odbiorcy poza jego domem, to mówi się o nich, że mają charakter wewnętrzny.

Dlaczego? Chodzi o sposób ich wykorzystywania. Standy stanowią bowiem element polityki firmowej. Zazwyczaj umieszczane są one w obiekcie stanowiącym placówkę danego przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest wyróżnienie pewnej grupy produktów, zwrócenie na nie uwagi, ich wyeksponowanie.

Mogą to być zarówno produkty, na które akurat została przewidziana promocja lub, które stanowią np. specjalność danej firmy, swoistą wizytówkę. Standy tworzą całą gamę produktów o charakterze wystawienniczym, a ich odpowiednie ulokowanie i zarządzanie nimi, stanowi element wspierający kampanię promocyjną.

Bardzo istotnym elementem stojaków reklamowych jest fakt, że zawierają one elementy graficzne prezentujące daną firmę, a nierzadko także treści informacyjne, które pomagają budować pozytywny wizerunek firmy. Zostało powiedziane, że standy zazwyczaj umieszcza się w obiekcie firmowym, np. przy recepcji lub między przejściami w alejkach sklepowych, ale mogą one także znajdować się na zewnątrz budynku.

Jeżeli jednak przestrzeń, w której mają być ustawione nie należy do właściciela obiektu, konieczne będzie uzyskanie stosownego pozwolenia.

Producent standów reklamowych AnyShape z Warszawy pomoże Ci w uzyskaniu pozwolenia, a także przygotuje stojak reklamowy dedykowany do potrzeb Twojej firmy.

[wp_ad_camp_1]

Wyróżnij swoją markę dzięki stojakom reklamowym

Stojaki reklamowe wspierają kampanie marketingowe i należą do sektora promocji danych produktów. Ich funkcjonalność jest jednak znacznie szersza. W kompleksowym ujęciu, stojaki reklamowe stanowią idealną formę wyróżnienia całej marki, profilu danej firmy, nie zaś tylko kilku jej produktów.

przykładowe standy reklamoweDziała tu bowiem zasada „od szczegółu, do ogółu”. To z tego powodu, tak ważne jest, żeby stojak zawierał odpowiednio przygotowane firmowe elementy graficzne oraz treść informacyjną o ładunku reklamowym. Standy reklamowe stanowią najbardziej popularną formę promowania firmy poprzez wyróżnienie jej niektórych produktów lub świadczonych usług.

Przede wszystkim, pojawia się tu funkcja wyróżniająca dany element z tłumu. Umieszczenie produktu lub informacji o usłudze na standzie reklamowym, przyczynia się zwiększenia jego widoczności, wyeksponowania go spośród gąszczu innych elementów, które znajdują się w otoczeniu.

Dzięki temu, widoczny staje się sam produkt, który może bezpośrednio zachęcać do skorzystania z niego, jak i logo firmy, które stając się dostrzegalne, zaczyna budować w świadomości klienta długotrwałą relację opartą na pozytywnych uczuciach.

Oczywiście, stojaki reklamowe mogą pełnić rozmaite funkcje. Wszystko zależy od ich rodzaju, miejsca ustawienia oraz odpowiedniego zaprojektowania wizualnego. Szerzej o zastosowaniu standów reklamowych w dalszej części tekstu.

Z czego zbudowane są standy reklamowe?

Zostało powiedziane, że stojaki reklamowe mogą przybierać rozmaite rodzaje i pełnić różne funkcje. Podobnie sprawa wygląda z materiałem, z którego konstruuje się takie przedmioty. Praktycznie nie istnieje tu żadne ograniczenie i wszystko zależy od wyobraźni projektanta oraz ewentualnych cech stojaka, jakie będą wiązały się z użyciem konkretnego materiału.

Na rynku istnieją zarówno standy drewniane, jak i metalowe oraz wykonywane z różnego rodzaju tworzyw sztucznych. Można postawić także na stand papierowy czy tekturowy.

Oczywiście, miejsce ustawienie stojaków w pewien sposób determinuje wybór materiału, jak też może wprowadzać pewne ograniczenia. Dla przykładu, jeżeli stand ma pełnić swoją funkcję na zewnątrz obiektu, powinien być on wykonany z materiału, który wykazuje wysoką odporność na działanie niekorzystnych czynników atmosferycznych.

Każdy producent stojaków ekspozycyjnych doskonale wie, że im szersza będzie jego oferta pod kątem materiału używanego do wyrabiania swoich produktów, tym większe znajdzie grono odbiorców, a tym samym bardziej zróżnicuje swój cennik, co korzystnie wpłynie na przyciąganie klienta.

Rodzaje stojaków reklamowych

Standy reklamowe mogą występować pod rozmaitymi postaciami. Na rynku istnieje cała gama produktów, które różnią się zarówno funkcjonalnością, jak i stroną wizualną. Przede wszystkim, są stojaki, które przeznaczone są do pełnienia swojej funkcji wewnątrz obiektu oraz poza nim, np. na ulicy przed wejściem do firmy czy sklepu.

Możemy zatem przyjąć pierwszy podział stojaków na: wewnętrzne i zewnętrzne. O wiele trudniejsze i bardziej złożone jest omówienie ich konkretnych typów. Oczywiście, stand reklamowy wymiary również może mieć zróżnicowane, wszystko zależy od potrzeby danego klienta i jego możliwości przestrzennych.

Sprawdźmy, jak wyglądają i czym się wyróżniają poszczególne rodzaje standów reklamowych:

– Potykacze reklamowe: zdecydowanie najbardziej popularnym rodzajem stojaków reklamowych są tzw. potykacze. Cieszą się one olbrzymim zainteresowaniem, ze względu na wysoką skuteczność. Mogą one pełnić zarówno funkcję nośnika wewnętrznego, jak i zewnętrznego. Mają stabilną konstrukcję, a jednocześnie są łatwe w przenoszeniu. Umieszczone na nich treści w bardzo wysokim stopniu docierają do świadomości potencjalnego klienta. Potykacze rzucają się w oczy i przykuwają uwagę, a treści nanoszone na nie są podatne na niekorzystne działanie czynników atmosferycznych. Mogą one mieć rozmaity format i być wykonane z różnych materiałów. Najczęściej jednak stosuje się aluminium, który wykazuje olbrzymią wytrzymałość i odporność, a jednocześnie jest lekkie i można je swobodnie przenosić. Najbardziej popularne formaty to A2, A1, A0, B2, B1. Mogą one występować także w formie stojaka z tablicą, na której można pisać kredą. To idealne rozwiązanie dla punktów gastronomicznych, w których codziennie zmienia się menu, co powoduje konieczność aktualizowania treści nanoszonych na potykacz.

– Roll-up: to druga z najbardziej popularnych form stojaków reklamowych. Treść reklamowa jest tu nanoszona na specjalny materiał. Zazwyczaj, roll-upy są o wiele większe niż potykacze, a mimo to zachowują dużą mobilność. Są łatwe w przenoszeniu i można je ustawić w różnych miejscach. Są one przeznaczone raczej do wewnętrznej ekspozycji. Silny wiatr może je łatwo przewrócić.

– Pająki: wśród stojaków reklamowych należy wymienić także standy określane mianem pająków. Mają one podobny charakter do roll-upów. Tutaj treść reklamowa jest również umieszczana na materiale. Dużą stabilność zapewnia konstrukcja ramion, która przypomina nieco literę X.

– Stojak teleskopowy: to stand, który służy do umieszczania w nim treści reklamowych w formie plakatów. Zazwyczaj są to materiały w formacie A4, więc stosunkowo niewielkie. Stojaki takie posiadają ramkę, która zabezpiecza plakat. Ich olbrzymią zaletą jest możliwość szybkiej i łatwej wymiany plakatu. To cecha, która podobnie jak w przypadku potykacza z tablicą kredową, umożliwia swobodną aktualizację treści reklamowej.

– Lady prezentacyjne: ich zadaniem jest stworzeni przestrzeni, w której treści prezentowane są „face to face„. Lady wymagają zatem osoby, która będzie w nich pełniła formę informacyjną. Budowane są one z lekkiego, a jednocześnie wytrzymałego PVC. Olbrzymią ich zaletą jest łatwy montaż. Ich konstrukcja składa się z półki i fryzu.

– Stojaki na ulotki: jedną z najprostszych form standu reklamowego jest tradycyjny stojak na ulotki. Składa się on z kilku półek, w których umieszczane są materiały marketingowe przeznaczone do pobierania przez odbiorców. Mniejszą jego odmianą jest stojak na wizytówki.

[wp_ad_camp_1]

Zastosowanie stojaków reklamowych

Zastosowanie standów reklamowych jest bardzo szerokie. Mogą one być wykorzystywane jako skuteczne środki promocji w wielu branżach i różnych rodzajach firm. To, gdzie one się znajdą, zależy od ich rodzaju oraz profilu promowanego przedsiębiorstwa.

Standy reklamowe to idealne rozwiązanie dla:

  • sklepów
  • punktów handlowych
  • lokali gastronomicznych
  • pubów
  • galerii handlowych

Umieszcza się na nich specjalności dnia, promocje czy inne treści, które promują potencjalnie najbardziej pożądane przez odbiorcę produkty. W takim przypadku idealnie sprawdzają się potykacze, potykacze z tablicą kredową oraz stojaki teleskopowe umożliwiające umieszczanie plakatów.

W przypadku różnego rodzaju targów pracy, spotkań specjalistycznych i branżowych, idealną formą promocji danej marki będą lady prezentacyjne oraz estetyczne roll-upy i stojaki pająki.

standy reklamowe warszawa

Zobacz przykładową realizację standów reklamowych, jaką ostatnio wykonaliśmy w Warszawie dla firmy Okam.

Takie same nośniki sprawdzą się również w recepcjach. Można je często spotkać na wejściu do firm, w hotelach, szpitalach, prywatnych placówkach zdrowia, galeriach handlowych.

Czy warto inwestować w stojaki reklamowe?

Zdecydowanie warto. Jest to bowiem metoda, która wspiera działania promocyjne, a przede wszystkim wyróżnia dany produkt, a szerzej także i firmę, z natłoku znajdujących się w otoczeniu treści i marek.

Stojak reklamowy sprawia, że oferta przedsiębiorstwa staje się widoczna, rzuca się w oczy i przyciąga uwagę klienta, a to pierwszy krok do nakłonienia odbiorcy do skorzystania z oferty.

Podsumowanie

Standy reklamowe to bardzo popularne narzędzie tzw. reklamy zewnętrznej. Występują one pod różnymi postaciami, a ich wybór dopasowany jest do profilu firmy, jej potrzeb oraz możliwości wynikających z warunków przestrzennych. Standy przykuwają uwagę odbiorcy, wyróżniają produkt lub usługę, a szerzej także wizerunek całej firmy, z konkurencji.

Dzięki nim, widoczność marki znacznie się zwiększa, co przekłada się także na istnienie firmy w świadomości odbiorcy. Standy reklamowe wspomagają rozbudowaną kampanię promocji firmy.

Producent stojaków reklamowych – AnyShape
Adres: ul. Rolnicza 338A 05-092 Dziekanów Polski, Łomianki, Warszawa
NIP: 5272040855
REGON: 016085308
telefon: +48 696 777 222
email: biuro@anyshape.pl
Data rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej 2005-11-15

Realizacje

Lat na rynku reklamy outdoorowej w Polsce

Ukończonych projektów reklamowych

Zadowolonych klientów i partnerów

Pomysłów na nowe kształty reklam

Nasi klienci