Trudno sobie obecnie wyobrazić prowadzenie jakiejkolwiek działalności bez odpowiedniej reklamy. Nie wystarczy mieć ciekawe produkty na sprzedaż czy wysokiej jakości usługi, ale jeszcze ktoś musi się o nich dowiedzieć. Idealnie do tego zadania nadaje się reklama wizualna.

Czym jest reklama wizualna?

Wyjaśnienie pojęcia okazuje się dość proste, ponieważ sama nazwa już wskazuje na charakter tejże reklamy. To w zasadzie każdy typ reklamowy, którego podstawowym elementem staje się obraz. Właśnie poprzez obraz reklamodawca stara się dotrzeć do odbiorcy i w ten sposób nakłonić go do zakupu konkretnego produktu albo skorzystania z promowanej usługi.

Przekaz reklamowy okazuje się nad wyraz prosty ze względu na bardzo przejrzyste wzajemne relacje przestrzenne i kolorystyczne tworzące całą kompozycję. Przede wszystkim to kwestia oryginalnej grafiki oraz błyskotliwego tekstu. Dobrze przemyślana reklama wizualna pozwala przykuć wzrok do odpowiednich detali. Dlatego tak ważne jest nadanie im optymalnych parametrów w zakresie położenia, wielkości, ale i nasycenia barw.

Zamów reklamę zewnętrzną w AnyShape
Przejdź do naszego formularza kontaktowego i już teraz zamów wybraną reklamę zewnętrzną z naszej oferty.

Reklama tego typu ma zatem oddziaływać bezpośrednio na zmysł wzroku i w ten sposób wywoływać odpowiednie skojarzenia, wzbudzać określone pragnienia czy też stymulować do działania. Jej skuteczność jest naprawdę wysoka. Nie ma w tym przypadku, ponieważ większość ludzi to wzrokowcy.

W jaki sposób można realizować reklamę wizualną?

Możliwości jest tak naprawdę kilka. Coraz częściej klasyczne propozycje skupione na wyłącznym oddziaływaniu na zmysł wzroku zostają wzbogacone o inne elementy, głównie dźwięk. Reklamę tego typu wykorzystuje się w mediach – telewizji bądź internecie.

Jednak z tradycyjną reklamą wizualną można się zetknąć w przestrzeni miejskiej czy podmiejskiej i wtedy mamy do czynienia z reklamą zewnętrzną.

Drugi przypadek dotyczy natomiast przestrzeni zamkniętych.

Wizualna reklama outdoor

W przypadku reklamy zewnętrznej szczególnie często wykorzystuje się duże tablice informacyjne, czyli wielkoformatowe billboardy umieszczone na specjalnych konstrukcjach bądź na ścianach budynków. Idealnie się sprawdzają do krótkich, najwyżej kilkumiesięcznych kampanii reklamowych.

Specyficzną cechą billboardów jest charakterystyczna kompozycja – bogata w elementy graficzne i dość uboga w tekst. Ma to swoje uzasadnienie, ponieważ osoby przechodzące lub przejeżdżające obok takiego billboardu widzą zaprezentowaną treść zaledwie przez chwilę. Sugestywna grafika nie tylko przyciąga wzrok, ale również staje się od razu rozpoznawalna.

Reklama wizualna nie musi być droga, czego dowodzi typowy baner.

Bardzo chętnie zawiesza się go na ogrodzeniach czy budynkach. Z kolei do ekspozycji naprawdę dużych powierzchni stosuje się siatkę mesh. Obie formy można spokojnie wykorzystać w różnych miejscach i to wielokrotnie. Ciekawym rodzajem reklamy wizualnej zewnętrznej jest niewątpliwie car wrapping, czyli oklejanie środków transportu specjalną folią z nadrukiem reklamowym.

oklejony samochód

Doskonale się do tego nadają nie tylko samochody, ale i autobusy czy pociągi. Taka mobilna reklama dociera do wielu odbiorców i to w różnych częściach miasta, a nawet kraju.

Zobacz ofertę: Oklejanie aut w Warszawie

Na tle niepodświetlonych billboardów czy banerów szczególnie wyróżniają się outdoorowe formy świetlne. Mogą to być tradycyjne neony, ale również proste w budowie, a tak efektowne kasetony reklamowe.

Wzrok już z daleka przyciągają też litery przestrzenne wykonywane ze styroduru, PCV, dibondu czy plexi. Litery w połączeniu z oświetleniem LED stają się niezwykle nowoczesną, a przy tym wyjątkowo estetyczną formą reklamową.

litery przestrzenne trójwymiarowe 3d

Coraz częściej można też spotkać się z podświetlanymi od wewnątrz tablicami reklamowymi, czyli citylight. Szczególnie chętnie wykorzystuje się je na przystankach tramwajowych i autobusowych.

Zamów reklamę zewnętrzną w AnyShape
Przejdź do naszego formularza kontaktowego i już teraz zamów wybraną reklamę zewnętrzną z naszej oferty.

Specyfika reklamy wizualnej indoor

O ile zewnętrzna reklama outdoor ma przede wszystkim działać poprzez obraz na zmysły i emocje, to reklama wizualna wewnętrzna zawiera więcej treści. Dlatego też może pełnić funkcje bardziej informacyjne. Nie ma w tym przypadku, ponieważ w przestrzeni zamkniętej zawsze jest nieco więcej czasu na bliższe zapoznanie się z przekazem reklamowym. Łatwiej tym samym opracować skuteczną kampanię dedykowaną dla określonej grupy odbiorców. Jej efektywność jest wyjątkowo duża, kiedy w najbliższym otoczeniu nie znajdują się przekazy konkurencji. Warto również podkreślić niższą cenę reklamy indoor, dzięki czemu mogą sobie na nią pozwolić nawet mniejsze firmy. Popularnymi nośnikami reklamowymi tego typu są, wykorzystywane także w reklamie outdoor, neony i kasetony. Równie często stosuje się klasyczne standy i potykacze, a ponadto ścianki ekspozycyjne czy roll-upy.

Pomysłowe reklamy wizualne wyróżniają się zrozumiałym, przejrzystym i prostym przekazem. Pozwalają na dotarcie do naprawdę szerokiego grona odbiorców, więc są chętnie wykorzystywane przez reklamodawców. Czynnikiem przyciągającym jest też wysoka skuteczność przekazu, przy stosunkowo niewysokich kosztach. Każda kampania wymaga jednak dokładnego przemyślenia nie tylko pod względem atrakcyjności obrazu i treści, ale także odpowiedniej lokalizacji reklamy, aby przyciągnąć nowych klientów.

Na czym polega reklama wizualna i jakie są jej rodzaje?
5 (100%) 1 vote