Firma powinna wyróżniać się na tle konkurencji i zwracać na siebie uwagę. Dlatego też koniecznością jest wykorzystanie praktycznie każdej formy do pokazania się z jak najlepszej strony, a szczególnie to dotyczy biznesów lokalnych. Mądra prezentacja pomaga w kreowaniu pozytywnego wizerunku, ale przede wszystkim ułatwia dotarcie do klientów. Jednym z najprostszych sposobów na wzbudzenie ich zainteresowania jest mądra reklama zewnętrzna outdoor, w tym estetycznie wykonany i dobrze już z daleka widoczny szyld firmowy.
Precyzyjne wskazywanie lokalizacji firmy
To duże ułatwienie do klientów, którzy nie muszą długo szukać siedziby, jeżeli jest ona już z daleka dobrze widoczna. Często tak bywa, że na jednej ulicy swoje lokum ma kilka firm działających w tej samej branży – brak szyldu sprawia, że potencjalny klient, zniechęcony szukaniem, po prostu pójdzie do konkurencji, która zadbała o odpowiedni szyld firmowy. W końcu każdy szanuje swój czas, tym bardziej że jest go tak mało dla siebie w związku z szybkim tempem życia.
[wp_ad_camp_1]
Wyróżnienie firmy wśród konkurencji
Warto pamiętać, że w zasadzie każdy detal liczy się w walce o przychylność konsumentów. Dlatego nie wystarczy mieć jakikolwiek szyld, ale trzeba jeszcze dokładnie przemyśleć jego wygląd, typografię czy materiał, z którego jest zrobiony. Innymi słowy, szyld firmowy powinien rzucać się w oczy, a jednocześnie pozytywnie wybijać się na tle innych. To nie tylko kwestia oryginalności, ale również solidności wykonania i oczywiście spójności z innymi elementami identyfikacji wizualnej firmy. W ten sposób tworzy się niepowtarzalny image i daje klientom jasny przekaz, że sklep, punkt usługowy czy jeszcze innego typu przedsiębiorstwo poważnie ich traktuje.
Zachęcenie do wejścia
Większość ludzi to wzrokowcy. Jeżeli coś prezentuje się atrakcyjnie, to po prostu przyciąga uwagę. Odpowiednim szyldem można zatem skusić potencjalnego klienta do skorzystania z oferty firmy. Warunek jest jeden – kolorystyka, typografia czy też grafika muszą bardzo jednoznacznie kojarzyć się z proponowanymi usługami bądź produktami, a zarazem umiejętnie podkreślać ich wyjątkowość oraz wysoką jakość. Różowe i infantylne w wyrazie litery, kojarzące się raczej z pismem dziecka niż dorosłej osoby, umieszczone na szyldzie firmowym kancelarii prawniczej niekoniecznie zachęcą do skorzystania z jej usług. W każdym razie ważne, aby podczas tworzenia projektu szyldu nie tyle kierować się własnymi upodobaniami czy emocjami, ile myśleć pod kątem odbioru przez klientów – czy firma zostanie potraktowana poważnie, a szyld firmowy rzeczywiście na nich wpłynie pozytywnie i skusi do przekroczenia progu siedziby.
Pokazywanie nowoczesnego charakteru firmy
Medal ma dwie strony. Stary i brzydki szyld kojarzący się jeszcze z epoką minioną stanowi wręcz antyreklamę, może działać zniechęcająco. Chyba dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, że każdy klient wybierze firmę, która potrafi zadbać o swój wizerunek. Elegancki szyld firmowy pokazuje, że można się w danym miejscu spodziewać produktów i usług wysokiej jakości, a także fachowej obsługi, ponieważ firma doskonale rozumie współczesne trendy i potrafi się do nich dostosować.
Widać zatem, że pieniądze przeznaczone na wykonanie estetycznego szyldu firmowego na pewno nie stanowią zbędnego wydatku dla firmy, która pragnie wzbudzać w swoich klientach pozytywne emocje i skutecznie ich nakłaniać do skorzystania z oferty.
Jeżeli potrzebujesz solidnego, trwałego i nowoczesnego szyldu firmowego, to zapraszamy do naszej firmy AnyShape z Warszawy (kontakt). Zajmujemy się nie tylko produkcją szyldów, ale szeroko pojętą reklamą zewnętrzną. Zobacz realizacje.