Tablice reklamowe

Każdy, kto zajmował się działalnością handlową, doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że tzw. ruch w interesie generują działania marketingowe. Reklama dźwignią handlu mówi stare i sprawdzone powiedzenie. W tym kontekście, niezwykle istotną rolę odgrywają tablice reklamowe. To proste, a jednocześnie bardzo skuteczne i powszechnie wykorzystywane narzędzie wysyłania bodźców reklamowych, a przede wszystkim budowania pozytywnego wizerunku danej marki. Jeżeli interesuje Cię szeroka oferta na tablice reklamowe z Warszawy i okolic za sprawą agencji AnyShape zapewnimy Ci olbrzymie możliwości wyboru. Sprawdźmy, jaką rolę spełniają te nośniki.

Co to jest tablica reklamowa?

Czym są tablice reklamowe? Wiele osób w tym momencie w swoich myślach zapewne zawęża to pojęcie, do tradycyjnej powierzchni w kształcie prostokąta, zamontowanej na żelaznej nóżce. Tymczasem, definicja reklamowej tablicy jest znacznie szersza, a jej charakter wykracza poza semantyczne rozumienie leksemu „tablica”.

Nośnik ten może bowiem przybrać rozmaitą formę (o czym szerzej poniżej). Jest to pojęcie nadrzędne, które skupia w sobie kilka różnych rodzajów reklamy zewnętrznej.

Tablica reklamowa często bywa mylona z tablicą informacyjną. Wizualnie są do siebie dość podobne, jednak stanowią zupełnie inny rodzaj produktu. Informacyjne tablice mają za zadanie jedynie przekazywać pewne istotne informacje, które pomagają klientowi.

Są to np. tabliczki na drzwiach wskazujące np. rodzaj sali, czy nazwisko lekarza, który w danym gabinecie przyjmuje, czy stanowisko biurowe na korytarzu firmowym, jak np. dział administracji czy biuro obsługi klienta.

Tablica reklamowa, choć również spełnia funkcję informacyjną, która wyraża się w sygnalizowaniu istnienia danej firmy, lokalizacji jej adresu, czy nawet sposobu dojechania do przedsiębiorstwa, ma przede wszystkim za zadanie przekazywać treść o charakterze marketingowym.

A to oznacza, że jej celem jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy, rozpoczęcie procesu istnienia danej marki w świadomości klienta, kojarzenia jej z konkretną potrzebą, a przede wszystkim nakłaniania do skorzystania z jej usługi.

tablice reklamowe warszawa

Z jakich materiałów produkuje się tablice reklamowe?

Kwestia materiałów używanych do produkcji różnego rodzaju tablic reklamowych, to tzw. temat rzeka. Marketing wykorzystuje olbrzymią ilość rozmaitych tworzyw, w zależności od rodzaju reklamy zewnętrznej, jej przeznaczenia, powiązania z branżą, w której działa dane przedsiębiorstwo czy otoczeniem, w którym tablica ma zostać zainstalowana.

Wśród najbardziej popularnych wyróżniamy między innymi:

[wp_ad_camp_1]

Każdy materiał swoje zalety, jak również minusy. Dla przykładu, drewno pięknie się prezentuje, a jako, że materiał ten funkcjonuje w świadomości człowieka jako wartość pozytywna (drewno od zarania dziejów zapewniało schronienie, pozwalało ogrzać strawę, stanowiło materiał na broń itp., a zatem pomagało człowiekowi przetrwać), bardzo łatwo buduje przyjazną relację w świadomości klienta między firmą, a odbiorcą.

Jednocześnie jest to materiał, który nie jest odporny na działanie wilgoci, wymaga zatem impregnacji i prac konserwacyjnych, jeżeli jest zamontowany na zewnątrz.

Pleksi i winyl wykazują świetną odporność na działanie czynników zewnętrznych, ale do produkcji dużych formatów lepiej sprawdza się ten drugi materiał, gdyż jest elastyczny i umożliwia wykonywanie obszernych tablic, bez konieczności nieatrakcyjnego łączenia poszczególnych płyt.

Zastosowanie tablic reklamowych

Tablice reklamowe to podstawowy nośnik reklamy zewnętrznej. Jest on masowo wykorzystywany w szeroko rozumianym marketingu. Znajduje zastosowanie w promowaniu dosłownie firm z każdej branży, bez wyjątku. Doskonale promuje zarówno kancelarię prawną, jak i placówkę zdrowia, czy warsztat samochodowy, firmę kurierską lub skup złomu.

Są to po prostu reklamy o charakterze uniwersalnym. Stosuje się z trzech powodów.

montowanie tablicy reklamowej

Po pierwsze, tablice stanowią informację o położeniu firmy, pomagają ją znaleźć i odnotować jej obecność.

Po drugie, jako estetyczne i eleganckie produkty, przyczyniają się one do budowania pozytywnego wizerunku marki, nierzadko wywołują poczucie prestiżu i profesjonalizmu, zwiększając szanse funkcji trzeciej, czyli perswazyjnej.

Zgodnie z nią, tablice reklamowe dzięki kreatywnie przemyślanemu projektowi marketingowemu, mają za zadanie nakłaniać do skorzystania z usługi czy kupienia produktu.

Rodzaje tablic reklamowych

Rozróżnienie rodzajów tablic reklamowych ma kluczowe znaczenie w rozumieniu tego pojęcia. Jak zostało już powiedziane, ma ono charakter nadrzędny i skupia w sobie kilka różnych typów nośników. Są to oczywiście proste tabliczki, ale także szyldy reklamowe, kasetony, bannery, plakaty i wiele innych.

[wp_ad_camp_1]

Każdy z wymienionych nośników może przybrać rozmaitą formę. Wyróżniamy tablice o charakterze wiszącym, przytwierdzone do ściany budynku, jak również wolnostojące.

W tym pierwszym przypadku mogą to być np. kasetony umieszczone na dachu kiosku, płaskie szyldy przytwierdzone całą powierzchnią do ściany, czy szyldy przestrzenne, które wystają poza ścianę.

W drugiej sytuacji należy wspomnieć o konstrukcjach przytwierdzonych do różnego rodzaju stelaży, blaszanych szkieletów, czy zwykłych prostych metalowych nóżek, pojedynczych lub podwójnych.

montaż tablicy reklamowej

Tablicą reklamową będzie również przestrzeń przygotowana pod możliwość naklejenia plakatu, ale także banner rozwieszony na ścianie budynku lub ogrodzeniu. Może być tablica reklamowa led, która zwraca uwagę kolorowymi światłami, jak również spotkamy tablice reklamowe szklane.

Tablice z plexi

Tablica z pleksi to jeden z najbardziej popularnych wyborów wśród klientów. Materiał ten imponuje olbrzymią wręcz wytrzymałością na działanie szkodliwych czynników atmosferycznych takich jak: wysokie i niskie temperatury, promieniowanie UV, opady deszczu i śniegu, silne wiatry. Pleksi idealnie nadaje się do projektowania i wykonywania mniejszych tablic. Jest to materiał,który ma charakter neutralnej przezroczystości.

Dzięki temu, w bardzo wysokim stopniu przepuszcza światło. Fakt ten powoduje, że pleksi idealnie nadaje się do stosowania w tablicach o charakterze podświetlanym led. Światło emitujące przez diody nie jest tłumione przez front tablicy i dociera do wzroku odbiorcy w pełnej gamie żywych i intensywnych kolorów. Podświetlane tablice z pleksi nie wymagają wycinania otworów we froncie.

Tablice zewnętrzne

Tablice zewnętrzne to główny rodzaj tego typu reklamy. Są one przeznaczone do instalacji przy wejściu do budynku firmowego, jak również w bezpośredniej jego okolicy. Mogą one, np. w postaci banerów pojawiać się w zupełnie innej części miasta. Ich zadaniem jest docieranie do odbiorcy masowego, zwracanie jego uwagi i budowanie funkcjonowania w świadomości.

Tablice podświetlane LED

Tablice podświetlane LED należą do jednych z najbardziej skutecznych narzędzi przesyłania treści marketingowych. Elementy świetlne rzucają się w oczy o wiele bardziej niż tradycyjne elementy graficzne, przykuwają uwagę, a jednocześnie są bardzo estetyczne, mają charakter nowoczesny i budują u odbiorcy poczucie profesjonalizmu. Podświetlane tablice można wykonać niemal z każdego materiału.

Najlepiej nadaje się jednak do tego pleksi, która przepuszcza światło i nie wymaga wycinania otworów we froncie. W przypadku innych materiałów, np. drewna, należy dociąć odpowiednie wzorki tworząc otwory we froncie. Światło bowiem wydobywa się z poniższej warstwy i nie może być zasłaniane. Technologia led zapewnia emitowanie pełnej gamy kolorów o bardzo żywym, atrakcyjnym i intensywnym charakterze, a jednocześnie jest bardzo energooszczędna i nie generuje wysokich kosztów związanych z koniecznością zasilania.

Tablice informacyjne

Tablice informacyjne to nieco inny rodzaj nośnika. Mają one charakter jedynie informujący, jednak w kontekście współistnienia z reklamowymi odpowiednikami, można je traktować jako nośniki wspomagające siłę marketingu. Stanowią one bowiem pomoc dla klienta, który otrzymuje czytelny sygnał, że firma stara się sprawić, by jego przebywanie i funkcjonowanie w niej było możliwie łatwe i swobodne.

Taki zabieg budzi pozytywne emocje, zatem w pewnym stopniu tablice reklamowe współdziałają w aktywności marketingowej, choć nie w sposób bezpośredni. Można je wykonywać z rozmaitych materiałów. Idealnie sprawdzają się eleganckie stalowe tablice z grawerem, szklane lub drewniane. Dobrze wyglądają także tablice informacyjne pcv i pleksi.

Cennik tablic reklamowych – od czego zależy?

Ciężko określić jednoznaczny koszt zamówienia wykonania tablicy reklamowej. Jest to bowiem proces, którego czasochłonność oraz stopień trudności zależy od wielu zmiennych aspektów. Cena zależy zarówno od rozmiaru, kształtu, materiału i wykorzystanej technologii, jak również od projektu marketingowego, graficznego.

Istotne jest także, czy agencja samodzielnie nakreśla całą koncepcję reklamy, czy bazuje na pomysłach klienta. Koszty zawsze ustalane są indywidualnie, w zależności od konkretnego przypadku.

U producenta zamówisz najtańsze tablice reklamowe

Zdecydowanie najbardziej korzystnie jest zamawiać produkty bezpośrednio u producenta. Klient płaci wtedy jedynie za włożoną pracę oraz produkt.

W przypadku składania zamówienia u pośrednika, należy liczyć się ze wzrostem ceny. Dochodzi bowiem wtedy marża dla niego, która znacznie zawyża koszt usługi.

[wp_ad_camp_1]

Kompleksowa realizacja tablic reklamowych z AnyShape

Producent AnyShape z Warszawy zajmuje się kompleksową realizacją usługi na wykonanie tablic reklamowych. Uwzględnia wszystkie etapy projektu, od ustalenia celu marketingowego, przez kreatywne zaprojektowanie perswazyjnego środka, grafiki i treści merytorycznej, wybór optymalnego nośnika, jego rozmiaru, kształtu oraz materiału, po wykonanie produktu oraz jego montaż w ostatniej fazie realizacji zlecenia.

Na każdym etapie, agencja utrzymuje kontakt z klientem i uwzględnia jego potrzeby. Wszystkie projekty mają charakter indywidualny i unikatowy.

5/5 - (2 votes)

Realizacje

Lat na rynku reklamy outdoorowej w Polsce

Ukończonych projektów reklamowych

Zadowolonych klientów i partnerów

Pomysłów na nowe kształty reklam

Nasi klienci