Coraz częściej w branży reklamowej słychać pojęcie dibondu. Choć niewielu klientów zna ten materiał, to staje się on coraz bardziej popularny i coraz chętniej stosowany do wykonywania rozmaitego rodzaju nośników reklamy zewnętrznej. Dibond odznacza się pożądanymi właściwościami, które idealnie sprawdzają się przy tworzeniu np. szyldów reklamowych. Czym jest i dlaczego staje się tak popularny? Sprawdźmy.

Co to jest dibond?

Dibond nie jest materiałem samym w sobie, autonomicznym surowcem, z którego wykonuje się różnego rodzaju produkty. Stanowi on twór, na który składa się mieszanka kilku różnych materiałów połączonych ze sobą dzięki specjalistycznej technologii. Jest to swego rodzaju płyta kompozytowa, której głównym składnikiem jest aluminium występujące w kilku warstwach. Są one scalone ze sobą przy pomocy rdzenia, który stanowi tutaj polietylen.

Taka struktura wpływa na wyjątkowe właściwości dibondu, który staje się optymalnym materiałem konstrukcyjnym przy różnego rodzajach nośnikach zewnętrznych treści marketingowych. To właśnie z tego powodu, w branży reklamowej pojęcie to tak często bywa wymieniane. Jednocześnie, warto wiedzieć, że tworzywo to może występować również pod innymi nazwami, jak np.: alcubond czy płyta typu bond.

Właściwości dibondu

Warstwowa konstrukcja aluminiowa dibondu scalona rdzeniem polietylenowym, wpływa na bardzo pożądane właściwości materiału. Jest to płyta o wiele bardziej wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne niż aluminium. Odznacza się ona także bardzo wysokim stopniem odporności na działanie szkodliwych czynników atmosferycznych, dzięki czemu, reklamie nie zagraża ani opad deszczu i śniegu, ani silny wiatr, ani zbyt niskie lub wysokie temperatury oraz działanie promieni UV.

Wielowarstwowa konstrukcja płyty czynią ją niezwykle wytrzymałą, a jednocześnie i co w przypadku dibondu chyba najbardziej imponuje, jest to tworzywo bardzo elastyczne, które pozwala na dowolną obróbkę. To właśnie ta cecha decyduje o tyn, że materiał ten zdecydowanie króluje w branży reklamowej. Jeżeli do tego zestawu dodamy fakt, że materiał ten zachowuje swoją wizualną stronę, nie blaknie i nie zmienia koloru, to otrzymamy idealny materiał konstrukcyjny na nośniki marketingowej treści.

Rodzaje dibondu – wymiary i kolorystyka

Jeżeli chodzi o rodzaje płyty typu bond, to rozróżnienie dotyczy tu tylko i wyłącznie właściwości fizycznych. Nie mamy bowiem do czynienia z różnymi rodzajami dibondu pod kątem struktury czy parametrów. Płyty różnią się między sobą jedynie grubością, która zależy od ilości zastosowanych aluminiowych warstw, wymiarami oraz kolorystyką.

Również typ wykończenia może być odmienny. Możemy uzyskać bowiem dibond gładki lub matowy. Należy zatem powiedzieć, że jeżeli chcemy wprowadzić rozróżnienie rodzajowe, to będzie ono dotyczyło jedynie funkcjonalnego aspektu, związanego z projektem reklamy, jak np. jej umiejscowienie, gabaryty czy estetyka.

Zalety i wady płyty dibond

Dibond jako materiał przeznaczony do produkcji nośników treści reklamowej, posiada wiele zalet, które powodują, że obecnie mówi się, że jest to najlepszy wybór. I nie tylko mówi. Rzeczywiście tworzywo to zdobywa szczyt popularności i wypiera konkurencję.

Przede wszystkim, idealnie kształtuje się tutaj stosunek jakości, do ceny. Biorąc pod uwagę wspaniałe właściwości i olbrzymi stopień wytrzymałości tego tworzywa, należy powiedzieć, że jego ceny są niezwykle atrakcyjne. Na pochwałę zasługuje fakt, że jest to materiał dość uniwersalny, który pasuje niemal do każdej reklamy, branży i firmy. Płyty występują bowiem w szerokiej palecie kolorystycznej.

Płyta może występować nawet w wyjątkowo eleganckiej formie w postaci, szczegółowo szczotkowanej płyty w kolorze złotym lub srebrnym. Takie tworzywo idealnie podkreśla prestiż firmy. Materiał można nawet upodobnić w designie do wyglądu naturalnego drewna.

Dibond pozwala tworzyć jednolitą bryłę, bez konieczności łączenia wielu elementów w jedną całość. Jednocześnie, można go swobodnie obrabiać i nadawać dowolne kształty, dzięki czemu można uzyskać estetyczne wzory np. na przestrzenne szyldy reklamowe. Olbrzymią zaletą jest bardzo wysoka odporność na działanie wody i wilgoci. Specjaliści podają, że dibond wykazuje wchłanianie wody poniżej wartości 0,01%.

Jest to tworzywo, które można stosować do produkcji nośników o przeznaczeniu zarówno zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Ciężko podać wady tego materiału, którego analiza wypada naprawdę korzystnie. Za minus można podać, że choć płyty można nabyć w szerokiej gamie kolorystycznej, to materiał nie cechuje się możliwością uzyskania dowolnej barwy. Jeżeli uznamy to za wadę, to trzeba powiedzieć, że jest to chyba jedyny słaby punkt tej technologii.

Jakie reklamy powstają z dibondu?

Szybciej byłoby odpowiedzieć na pytanie dotyczące tego, jakie reklamy nie powstają z dibondu. Jest to bowiem tworzywo, które jest bardzo szeroko wykorzystywane w marketingu zewnętrznym. Przede wszystkim wykonuje się z niego szyldy, kasetony, tablice, stojaki reklamowe, czy różnego rodzaju mniejsze gadżety promujące.

Zamów reklamę zewnętrzną w AnyShape
Przejdź do naszego formularza kontaktowego i już teraz zamów wybraną reklamę zewnętrzną z naszej oferty.

Szyldy reklamowe

Dibond to przede wszystkim tworzywo, z którego produkuje się szyldy reklamowe, a zatem nośniki informacyjno-perswazyjne, które montuje się w bezpośrednim sąsiedztwie reklamowanej firmy. Najczęściej są to okolice wejścia do budynku. W takim przypadku, marketingowcy stosują zarówno cienkie płyty o grubości zaledwie trzech milimetrów, które bardzo często upodabniają się i imitują wykonanie stalowe.

Istnieje możliwość zaprojektowania także szyldu dibondowego znacznie szerszego, który może osiągać grubość nawet kilkunastu centymetrów. Na szyldach dibondowych można umieszczać pełnokolorowy druk UV, który zabezpieczany jest dodatkowym laminatem. Olbrzymią zaletą szyldów wykonanych w tej technologii jest ich znikoma waga, która sprawia, że niezwykle łatwy staje się montaż takiego szyldu. Instalacji można dokonać przy pomocy specjalnego kleju. Zazwyczaj nie będzie zatem konieczne wykorzystania jakiś dodatkowych elementów konstrukcyjnych. Szyldy mogą uzyskać dowolny kształt i bryłę, jak również wymiary.

Tablice reklamowe

Tablice reklamowe to samodzielne nośniki reklamy zewnętrznej outdoor, które ustawiane są w przestrzeni publicznej, niekoniecznie w pobliżu siedziby firmy. Mogą one być ulokowane w dowolnym miejscu w mieście, jak również poza jego granicami. Tablice wykonywane z dibondu są zdecydowanie najbardziej popularne. Są one bardzo wytrzymałe i odporne na działanie szkodliwych czynników atmosferycznych.

Na rynku, największym spotykanym formatem tablicy reklamowej są produkty o wymiarach 400 cm x 200 cm. Najczęściej tablice dibondowe stosowane przy akcjach promujących kancelarie prawne, kliniki i przychodnie oraz pomieszczenia biurowe. Oczywiście, nie są to jedyne branże, ale zdecydowanie najczęściej ten typ reklamy można zaobserwować w tych obszarach. Przy projektowaniu tablic dibondowych wykorzystuje się, podobnie jak w przypadku szyldów, pełnokolorowy druk UV. Tablice z tego tworzywa wypierają powoli stalowe odpowiedniki.

Kasetony reklamowe

Kasetony reklamowe wykonane z dibondu znacznie górują nad tymi, które zwykło wykonywać się z pleksi. Są to nośniki marketingowe, które najczęściej montuje się na dachu jakiegoś obiektu, np. kiosku czy innego punktu handlowego. Olbrzymia przewaga kasetonów dibondowych nad konkurentami polega na znacznie wyższym parametrze estetycznym. Płyta typu bond pozwala bowiem na tworzenie jednolitej bryły w dowolnym kształcie.

Projektując zatem kaseton z tego materiału, uzyskamy nośnik, który pozbawiony jest widocznych załamań i złączeń, które mogą nieco zaburzać estetykę. Znacznie lepiej prezentuje się zatem funkcja dekoracyjna kasetonu. Bardzo dobrze wypadają kasetony, w których grafika czy napisy, osiągane są z innego materiału, który znajduje się jakby pod frontem kasetonu, a widoczny jest dzięki specjalnie wyfrezowanym otworom. Taka technika pozwala również na uzyskanie nośników świetlnych, w których źródłem podświetlenia są listwy led.

Zobacz przykładową realizację kasetonu z dibondu przez producenta AnyShape z Warszawy.

kaseton z dibondu

Zamów reklamę zewnętrzną w AnyShape
Przejdź do naszego formularza kontaktowego i już teraz zamów wybraną reklamę zewnętrzną z naszej oferty.

Standy – stojaki reklamowe

Stojaki reklamowe wykorzystywane mogą być na recepcjach lub w okolicach stoisk targowych. Bardzo dobrze sprawdzają się także podczas rozmaitych prezentacji. Są mobilnym nośnikiem treści reklamowej.

Dibond zapewnia im wytrzymałość, a także wyjątkową estetykę. Standy można zadrukować pełnokolorowym drukiem UV.

Gadżety reklamowe

Mówiąc o dibondowych gadżetach reklamowych, mamy na myśli przede wszystkim drobne litery przestrzenne oraz tabliczki. Dzięki swobodnej możliwości obróbki i zaginania tego tworzywa, można uzyskać dowolne kształty, które idealnie sprawdzą się w dodatkowej promocji firmy.

Dibond i plexi – różnice

Tworzywo dibond bardzo często występuje jako konkurencja nie tylko dla stali czy zwykłego aluminium, ale także pleksi. Jakie są różnice między tymi materiałami wykorzystywanymi przy produkcji nośników treści marketingowej?

O ile dibond to tworzywo kolorowe, to pleksi stanowi materiał o charakterze naturalnie przezroczystym, co z kolei przekłada się świetne przepuszczanie światła. Jest to zatem materiał, który idealnie nadaje się do produkcji reklam świetlnych.

Dibond przy takim zastosowaniu wymaga wycinania we froncie liter lub znaków graficznych, podobnie jak ma to miejsce w przypadku szablonów. Pleksi jest z kolei sztywne, w przeciwieństwie płyt typu bond, które wykazują dużą elastyczność, a tym samym o wiele większą wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne.

Dibond zatem jest o wiele lepszym materiałem, kiedy w grę wchodzi reklama nieświetlna.

U producenta zamówisz najtańsze reklamy z dibond

Stosunek ceny do jakości w przypadku reklam dibondowych kształtuje się nad wyraz dobrze. Jednak jak w każdym przypadku, można przepłacić. Najkorzystniej jest zamawiać reklamę bezpośrednio u producenta, np: AnyShape z Warszawy. Zyskamy wtedy gwarancję osiągnięcia najbardziej korzystnej ceny. Dlaczego? Ominiemy w ten sposób prowizję, jaką nalicza dla siebie pośrednik, który przecież zamierza zarobić. Warto zatem postawić na zamówienie składane bezpośrednio u producenta, co pozwoli oszczędzić.

Dibond – kompletny przewodnik
5 (100%) 1 vote